Witam Wszystkich,
jestem od niedawna właścicielem Ocatvia 1.4 TSI i muszę przyznać, że u mnie też stwierdziłem drobny ubytek płynu chłodzącego po około 12. tyś. kilometrów. Póki co już jest około 26. tyś. kilometrów i sprawa się ustabilizowała Ja ze swojej Skody jest bardzo zadowolony
Pozdrawiam Wszystkich Klubowiczów
Mi spadło w granice minimum po około 15 000. Ale nie wiem czy przyczyną był niedokręcony korek (miałem wrażenie że był niedokręcony), czy rzeczywiście jakiś ubytek.
Dolewka wody destylowanej do poziomu optymalnego i do dziś jest bez zmian (18 000).
Witam
Mam mały problem z czujnikiem skrętu kierownicy . Po wymianie regulatora napięcia zapaliła się kontrolka wspomagania kierownicy na żółto , na komputerze wywaliło błąd czujnika skrętu kierownicy . Pali się cały czas . Jeszcze jeden objaw to przy skręcaniu kołami pulsują światła .W serwisie chcą chore pieniądze . Czujnik bym znalazł ale jak się do niego dostać . Mam więc prośbę do kolegów o jakiś schemat gdzie to siedzi i jak siędo tego dostać żeby nie rozebrać połowy samochodu .
Pozdrawiam
Kolegokowal 2002, czytałem na forum że trzeba ustawić koła w skrajne położenia , trochę pojezdzić . Próbowałem obydwu sposobów . Teraz po jezdzie kontrolka na chwilę zgasła i znów się zapaliła . W serwisie twierdzą że to czujnik .
wojtek., ta sama procedura co przy montażu tempomatu w OII. W dziele z poradami jest opisane co i jak. Sama wymiana nie powinna zająć Ci więcej niż 30min.
Czujnik skrętu kierownicy jest za kierownicą, trzeba ściągnąć poduchę, kierownicę i maskownicę górną i dolną. Procedura analogiczna do montażu tempomatu.
Kolega AdamB, kowal 2002, po punkciku . Dzisiaj kontrolka zgasła , zero błędów , światła dalej przy skręcie pulsują . To teraz całkiem zgłupiałem :?
Jakieś sugestie koledzy .
Jeżeli światła pulsują przy skręcie to problemu już bym szukał w maglownicy i w napędzie elektryczno-mechanicznym (ponieważ brak błędu), ale nie z układem przy kierownicy. Ale jak to rozebrać i jak to sprawdzić ? :roll: Tego na forum jeszcze nikt nie robił.
A ten regulator napięcia jest na pewno sprawny i na pewno ten co trzeba? :roll:
wojtek., a jak twój akumulator? Jest w pełni sprawny, sprawdzałeś ostatnio prąd rozruchowy? Układ wspomagania bierze całkiem konkretny prąd w impulsie ( bezpiecznik SA2 80A ). Jak aku jest słabe, to sam alternator może nie dawać rady zniwelować tak dużych skoków prądu i stąd to miganie świateł. U mnie np. na wolnych obrotach na wyświetlaczu radia było widać delikatne "drżenie" podświetlenia; aku niby był dobry, bo auto odpalało "od kopa", ale na urządzeniu wyszło, że prąd rozruchowy ma coś ok. 60% nominalnego. Wymieniłem aku i problem zniknął. A te spadki napięcia widać najbardziej na postoju, bo wtedy układ wspomagania działa ze swoją maksymalną siłą ( moc wspomagania maleje wraz z prędkością auta ).
Tu może być problem bo akumulator 5 letni sprawność 56% . Podstawię drugi i sprawdzę . Szczerze mówiąc chciałem poczekać do jesieni z wymianą , ale jak będzie mus to mus .
Pozdrawiam
Komentarz